منابع مشاوره اي   
مشاوره در مدرسه
نويسنده: روبرت بور، جوابنر لندي، شيلا جيل، كريس بريس
مترجم: دكتر ابوالفضل، حامد برآبادي
ناشر: انتشارات روان سنجي- بهار 1383
تعداد صفحات: 189

توضيحات:
در اين كتاب، ابتدا تاريخچه مختصري از مشاوره در مدارس و اهداف آن مورد بحث قرار گرفته است و پس از آن خواننده، با طرز فكر مشاوران سنتي و مشاوران سيستمي كه در مدارس كار مي كنند آشنا مي شود و در ادامه با نظريه ي مشاوره راه حل در مدرسه آشنايي بيشتري مي يابد.
در اين كتاب اهداف و ساختار جلسه ي مشاوره و مهارت هاي پايه و مورد نياز مشاوره و همچنين راهبردهايي براي تسهيل تغيير، از جمله فنون شناختي - رفتاري (شناسايي افكار منفي، كنترل فكر، توقف فكر، حواس پرتي، آرام سازي، تصويزسازي ذهني) ارايه مي شود.در ساير فصول خواننده از مداخله هاي مشاوره اي كوتاه مدت، مسائل قانوني و رازداري در مشاوره، مساله داغ ديدگي آسيب زا و روش هاي مواجهه با آن آگاه مي شد.
نويسندگان، در دو فصل آخر كتاب را به نقش و جايگاه مشاور مدرسه و ارزيابي مشاوره در بافت مدرسه اختصاص داده اند.

 



تعداد بازديد اين صفحه: 151
تاريخ و زمان    
دوشنبه 20 مرداد 1399  

 


بازديدها   
تعداد بازديد از سايت: 225753
تعداد بازديد اين بخش: 2397
در امروز: 408
اين بخش امروز: 1

 


خانه | بازگشت | Moshavere Guest (mguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.